1 Hari di Hari Raya , 2 Hari di Hari Raya . . .

"Berlalu lah sudah ramadhan sebulan berpuasa,tiba syawal
kita rayakan..dengan
rasa gembira..anak muda di rantauan,
semua pulang ke desa..ibu dan ayah keriangan..tersenyum tak terkita...
"

Sebulan berpuasa di bulan Ramadhan telah pun berlalu~ tibanya syawal plak untuk kita raikan..Bagi aku,ramadhan pada kali ini amat bermakna..terlalu banyak makna buat diriku...Ramadhan kali ini aku menyambut kedatangannya di perantauan..Ramadhan pertama kali ini aku menjalankan tanggungjawab ku di wad hospital..Ramadhan dan Syawal kali ini aku patah kaki... Ramadhan dan Syawal kali ini aku balik ke kampung~ Terlalu bermakna Ramadhan pada kali ini buat diriku...Pada Syawal kali ini jugalah,dalam seumur hidupku aku tidak mampu menunaikan kewajipan ku walaupun ianya Solat Sunat... kali ini jugalah aku terpaksa berdiam di rumah~ :( Maaf kan aku ya Ramadhan , ya Syawal..ku menemui dengan keadaan ku yang tidak sempurna...


Sesi raya pertama dimulakan~ :) heehe~ Seperti kebiasaan,sesi bermaafan sesama keluarga :) Mencium tangan ibu~ kakak~ dan abang... "wahai ibuku,abangku,kakakku...maafkan lah diriku sekiranya aku selama ini telah banyak melukai hati kamu,banyak kesilapan dan kekhilafan diriku...maafkanlah anak dan adik kamu ini ..redhakan kehidupan ku di dunia~ halalkan makan minumku..." Lepas tu~ semua bradek2 bersiap~ mcm beasala :) Ambik gambar dulu baru beraya ke rumah sepupu..:) eheheh~ Sesudah bergambar~ bermula la kami beraya sekeluarga ke..rumah pertama..rumah kazen di sebelah ku :) Nawir Family :) hehee~ dan seterusnya pergi ke kampung~ :) Di Batu 4.. Disana ramai sepupu handai dan rumah nenek,lepas dah siap2 beraya~ melawat pusara ayahanda berdekatan kampung juga...:) Melawat arwah ayah yang tenang dan aman damai disana...Kami merindukanmu... Kenyataannya~ memang raya kali ni~ aku rasa macam V.I.P pula~ semua amik berat tentang keadaan si KAKI KANAN yang injured nie :) bangga jugala...rasa disayangi dan dihargai :) heheheh~ Di hari lebaran inilah dapat berjumpa dengan semua sepupu2 yang selama nie ada sambung belajar,kerja,yang tinggal jauh..:) Rasa gembira dan beramah mesra kunun~ :) hehehe~ happy sangatla :) dan dapat angpau juak tu yang paling penting yah! :) ahhahahahahaahah~ Apapun~ sehari beraya memangla kepenatan sekali~ sampai rumah~ :) macam ular sawa~ terus terlelap :) adeyai~ raya kedua? ketiga?

to be continue....






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...