7 SEBAB KENAPA MALAYSIA PATUT MENJADI JUARA AFF..

Harimau Malaya

Slm.. pertama skali.. Monat nak ucapkan Syabas dan Tahniah! pada skuad Harimau Malaya yang berjaya menjulang AFF SUZUKI CUP 2010! :) Walau pun skuad kita adalah skuad muda yang diturunkan oleh jurulatih K.Rajagopal , skuad Harimau Muda telah membuktikan,mereka juga mampu menggalas tugas mereka dan buktinya? AFF SUZUKI CUP 2010. Kemenangan ini memberi satu arah baru bagi arena Bola Sepak di negara kita.. Peminat Harimau Malaya kini mula sedar akan kemampuan skuad Bola Sepak negara kita..

Tujuan Monat postkan entry pada kali ini,bukan sebagai medan tempur antara fans,tetapi entry ini lebih kepada fikiran dan pendapat Monat sendiri.Bagi anda yang tidak bersetuju atau tidak berpuas hati,anda dipersilakan dengan hormatnya meninggalkan blog ini dengan segera. SYABAS HARIMAU MALAYA KU! GARUDA TELAH KAU TUMBANGKAN..






7 SEBAB KENAPA MALAYSIA PATUT MENJADI JUARA AFF..


1. Skuad Harimau Malaya pada kali ini,adalah skuad muda yang diturunkn K.Rajagopal , semangat baru dengan azam yang baru..

2. Skuad Harimau Malaya merupakan skuad 100% nasionaliti warganegara MALAYSIA,tiada neutralisasi,tiada pemain import.. ANAK JATI MALAYSIA dengan SEMANGAT CINTAKAN NEGARA..

3. Bila kita dikalahkan oleh Indonesia 5-1 di Gelora Bung Karno , pemain dan supporter Harimau Malaya tidak pusing otak,memikirkan alasan apa yang patut dijadikan kambing hitam... Kita terima kekalahan , dan tidak menyalahkan orang lain... kita merancang menciptakan GOL bukan menciptakan ALASAN.

4. Pertemuan di Bukit Jalil membuktikan kita menciptakan GOL dan bukan ALASAN,kemenangan 3-0 memberi SINAR HARAPAN YANG AMAT CERAH untuk menjulang AFF CUP SUZUKI 2010.. (Supporter TIMNAS mengatakan Penggunaan LASER MENYEBABKAN GOL KEEPER GARUDA, Si MARKUS terbuta sekejap..yang menyebabkan 3-0 berjaya dijaringkan!)

5. Setelah menang di Bukit Jalil dalam 1st leg FINAL , kita dituduh tidak sportif dan NO FAIRPLAY atas penggunaan LASER..Garuda tidak menerima kekalahan 3-0 dan menciptakan ALASAN. LASER,BEDAK GATAL2,DAN PADANG... Tapi supporter dan pemain relaks :) walau dihina,dicaci akhirnya? TERBUKTI kan?

6. Di Gelora Bung Karno , Khairul Fahmi dibalas dengan LASER yang terang-terangan disuluh ke wajahnya dan matanya..TERBUKTI ! LASER BUKAN MENJADI PENGHALANG~ KENAPA PENALTI BERJAYA DISELAMATKAN OLEH KHAIRUL FAHMI? WALAU SBLM ITU BELIAU SUDAH DI-LASER? dan banyak lagi cubaan GARUDA yang berjaya dipatahkan~ Syabas Khairul Fahmi

7. Supporter Malaysia tidak sefanatik dan segila seperti sesetengah supporter GARUDA yang sampai HACK / MENGHINA / MENGAMUK dengan supporter Harimau Malaya dan Malaysia itu sendiri. Kita kool,kita relak.. Kita pertahankan diri. :) Kita tidak mengamalkan MENANG = BONGKAK , KALAH = MENGAMUK

Itu saja pada pandangan Monat :) Kenapa Harimau Malaya patut menjulang AFF SUZUKI CUP 2010! :) apapun, teruskan penguasaan mu Harimau Malayaku! :) Jgn lalai dan leka dengan kemenangan ini~ Jadikan ini sebagai satu lagi pembakar semangat untuk naik ke peringkat lebih tinggi.. Syabas! Syabas!! Syabas!!





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...