Qarma kan baikkan balasan -♥- 11 - No One

Oh! Ok.. Rajin pulak Monat post entry hari ni.. 11.1.11 (no one)..angka yang menarik bukan? , rasanya dah lama Monat tak bercerita soal tentang hati dan perasaan.. Sibuk dengan entry semasa dan gadget , sampaikan Monat tak terabut bercerita tentang hati dan perasaan Monat sendiri.Maafkan Monat jika entry kali ini agak emotional sedikit dan sedikit jiwang , anda tidak dipaksa untuk meneruskan pembacaan entry ini , butang X di atas sebelah kanan sedia menanti.. :)

  Kembali kepada entry kita,rasanya korang semua pun pernah mengalami isu hati dan perasaan ini , kecualilah korang ni adalah robot dan tidak mempedulikan perasaan orang lain. Bagi Monat , kekadang Monat lebih pandai menasihatkan dan mendengar dengan baik masalah perasaan hati seseorang berbanding menguruskan perasaan dan hati Monat sendiri , salah satunya , mungkin disebabkan Monat amat lemah untuk mengatakan "Tidak" pada permintaan seseorang.......(teruskan pembacaan..klik "terjah sampai habis" dibawah..)



 Dah terkena pada diri sendiri baru rasanya kita tahu macam mana sakitnya bila kita sebenarnya bukanlah sesiapa.Monat sedar , Monat juga manusia biasa yang tidak lepas dari melakukan kesilapan , Monat tidak pernah menyesali apa yang telah terjadi dan Monat anggap semua itu adalah pengajaran buat Monat. Disaat Monat meninggalkan orang yang betul-betul menjaga Monat , Monat tidak nampak dimana salah silapnya hingga Monat abaikan dia sebegitu rupa , such a big mistake that I ever did in my life ... . Monat beralih arah , dan semakin hari semakin tidak keruan dengan soal perasaan dan hati.

>   Mengalih pandangan daripada orang yang benar-benar setia berada di sisi ketika Monat dalam susah dan senang ,  Monat meninggalkan dirinya tanpa sebarang kata-kata atau penjelasan , Monat membiarkannya sedemikian rupa tanpa dia mengetahui apa salah dan silapnya , keegoan Monat mengaburi semuanya yang dia telah lakukan selama 2 tahun itu , betapa zalimnya Monat pada ketika itu. Tapi semuanya telah berlalu , dan Monat berharap dia dapat hidup bahagia selamanya disamping orang yang betul dan dapat membimbingnya dengan baik lebih daripada apa yang Monat lakukan dahulu (itu pun jika ada yang dianggapnya baik pernah Monat lakukan...)

  Sekali lagi Monat katakan , Monat cuma manusia biasa yang tidak lepas dari melakukan kesilapan , tujuan Monat meluahkan perasaan dalam entry kali ini bukanlah untuk meminta simpati atau apa-apa , tetapi , agar reader entry kali ini , terutamanya buat Sang Kumbang , syukuri lah dan hargailah teman anda , jika ada bunga yang cuba menyunting mu dari bunga yang lain , bertahanlah dengan bunga yang sedia ada , kerana belum tentu , bunga yang ingin menyunting itu akan tetap berada disitu. Monat akui , Monat pernah menganiayai bunga lain dan seakan-akan mempermainkan perasaannya , disaat itu , Monat memang keliru dengan perasaan dan hati Monat sendiri dan sudah berputus asa untuk mencipta perasaan dan hati yang baru. Maafkan Monat...tidak berniat untuk melakukan sedemikian , dan kita boleh jadi seperti adik beradik yang baik bukan?


Saat Monat sedar , saat Monat betul-betul sudah sedar , saat yang indah itu sebenarnya sudah
lama pergi meninggalkan kenangan yang manis . Merantau sendirian di tempat orang banyak
mengajar erti hidup pada Monat ~ Bila dah bersendirian baru kita akan sedar,
betapa besarnya pengorbanan orang yang kita sayang telah curahkan pada kita , tapi
kita butakan mata dan tak nampak..sampailah ia pergi.

  Buat 11.No one , percayalah , jika aku (izinkan Monat menggunakan aku , dalam entry kali ini..) diberikan satu hari dan satu lagi peluang , mungkin kemarin kamu tidak akan pergi , jika diberikan ku satu peluang apa yang aku impikan , kan ku pilih ke tarikh kita dulu , jika diberikan ku satu peluang , diriku? Jika diberikan ku satu peluang , 9 MAY menjadi tarikh ku...Jika ada satu hari lagi diriku..dirimu dahulu..nyatanya Qarma itu ada dan terpulang pada kita untuk baikkan atau burukkan balasan , Jika ada satu hari lagi , renunglah mata ku untuk hakiki , renunglah hati ku sedalamnya.. Memang selama ini tidak ada yang dapat menggantikan kamu dan aku sudah jatuh terduduk menerima kenyataan itu. Melihat mu berjaya dan berbahagia sudah cukup buat aku disini , dan melihat mu menangis juga membuat ku gusar memikirkan hal itu , ku tidak mengharapkan apa-apa , sekadar mendoakan kebahagiaan mu dan kejayaan mu disana.. Salam dan semoga kau baik-baik saja disana , jangan gusar dan bersedih , usap air matamu , kerana dia yang tepat padamu pasti akan selalu ada untukmu... maafkan aku pernah tidak adil terhadap mu dahulu.

  "Kesedaran itu datang berkali-kali , terpulang pada kita untuk sentiasa mengingatinya atau melupakannya , apa yang pasti , kenangan bersama menujah payah itu , memang tidak akan kita lupakan..."


   Buat sang Kumbang , kau bisa saja mencari sebanyak mana bunga , tetapi yang tetap memberi kesan di hatimu cuma satu , disaat kau sedar bunga yang memberi kesan itu , bunga tersebut sudah pun mekar bersama kumbang yang lain , hargai bunga mu dan adillah terhadapnya.... Qarma kan baikkan balasan.. -END-


Again , please don't be in love with someone else and please don't have somebody waiting on you .arode uoy rof tiaw dluow i
11.1.11 - No one

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...