jomKAYUH BMX ~

jom KAYUH BMX 


Hm semenjak aku berada di UPM nie,terfikir juga nak ada transportation sendiri,memandangkan lokasi kolej kediaman dan fakulti yang agak jauh (kalau berjalan kaki) sudah pasti memeritkan. (Keluar kolej berwangian,sampai fakulti dah busuk balik..hehee).. Atas sebab inilah tergeraklah minda aku memikirkan untuk mempunyai transportasi sendiri 

Untuk mendapatkan Motorsikal atau kereta sendiri tu,agak mustahil dalam keadaan aku sekarang nie ,al maklum tiada pendapata sendiri,kemudian datang pula ilham! BASIKAL!  yah basikal,memandangkan UPM ni juga adalah Universiti yang mementingkan kehijauan alam sekitarnya,sekaligus aku menyahut seruan PENCINTA ALAM SEKITAR dengan tidak mencemari alam sekitar dengan asap-asap kenderaan (AHAHAHAHAA-ayat bela diri).
Kemudian aku tertarik la pulak dengan basikal jenis BMX/GT/KONA/MONGOOSE.. salah satu sebabnya? Sebab basikal jenis sebegini adalah basikal lasak yang boleh ditunggang oleh sesiapa sahaja .

So dengan jiwa yang berkobar-kobar pun~ aku pun membuatla research di internet dan juga bertanyakan pada kawan-kawan mengenai kedai-kedai basikal yang ada di sekitar sini.Sebenarnya dekat tempat aku (TAWAU) ada kedai basikal yang jual basikal-basikal BMX dan GT nie,tp takkanla aku nak masuk kargo lagi,tu dah jadi satu kos tambahan pulak  apapun we’ll see about that.Berbalik pada topik kita tadi,selepas membuat research aku dapat idea kalau-kalau nak buat BMX bike nie dengan 6Speed gear (confirm beli berasingan)…dah dapat idea aku sendiri berdasarkan research yang aku buat! Nantikan kemunculan BMX aku sendiri yah 


Photobucket



P/s : memandangkan keadaan kaki yang tak mengizinkan buat masa nie,aku hanya mampu merancang sekarang dan insyaAllah dalam 2-3 bulan lagi,tertunailah hasrat ku ini 

Disini aku bawakan gambar-gambar yang menawan jiwa ku dalam menggunakan BMX  Stylo nyer guna BMX kat UPM nie~ single2 la aku ni 


Photobucket




Photobucket




Photobucket




Photobucket




Photobucket

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...