Hospital Appointment : Cerita AKu . Kaki ku dan Doktor...

Doktor : Dah berapa bulan lepas operation?
Aku : One month and 4 days doktor :) (trep speaking lagi...)
Doktor : So,it's been 5 weeks then..let's check your x-ray...

...........................................

Doktor : Bagus,kaki awak dah ok,sejak bila buka P.O.P (simen) ?
Aku : Last week,waktu raya hari tu...
Doktor : Oh,so fast ar,your leg is healing so fast..open your bandage and let me see your wound..
Aku : (membuka balutan di kaki dengan berhemah dan berhati-hati..)
Doktor : Your wound is already in good condition right now..hm..5 weeks,usually it takes 2 months before you'd be able to start walking..nevermind then..Bagi tulang awak rehat selama 3 minggu lagi,selepas itu baru cuba bertapak.. Mulai sekarang awak dah boleh mulakan excerise ankle kaki awak utntuk biasakan pergerakan pada bahagian ankle awak...
 Aku : bagaimana dengan luka jahitan saya doktor? dah boleh kena air?
Doktor : Oh yes,sure... awak dah boleh basahkan kaki awak dan biarkan kaki awak pulih dengan sendiri dan biarkan ia terkena udara...Saya rasa itu sahaja...awak boleh datang lagi pada 3/11.. :) Semoga cepat sembuh..
Aku : Terima kasih doktor... (dengan perasaan riang gumbira! hehehe :)



p/s : thanks to Awang Daeng and Kak Su yang temankan aku pegi hospital tadi... :0 tak lupa ngan abang shazrul yang bg pinjam keta~ owed you all so much! thanks a lots of love!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...