OPS XVII : KUEK MILO

Ehem,cerita aku pada kali ini menjelang lebaran ni sudah pasti mengenai kuih dan muih :)...KUEK MILO.

Ramai yang tak tahu apa tu kuih Milo..aku pun tak tahu kenapa,mungkin hanya segelintir penduduk Tawau sahaja yang tahu mengenai kuih ni dan pernah rasa,yang pernah rasa tu pasti nak lagi kan :)..

Kuih MILO nie diperbuat daripada MILO (nama pun dah kuih MILO kan..),tak bleh VICO ka , NESCAFE ka..sebab dia takkan jadi kueh MILO dah..dia jadi Kueh VICO atau pun kueh NESCAFE sudah...,rasanya pun kalik nda sedap sudah..
Semalam aku dengan abang ku tolong mak kat umah bwat kueh nie~ serba sedikit tahulah jugak aku cara-cara buat dan bahan-bahan dia.. Mak aku kata,bahan-bahan yang diperlukan hanyala, MILO,Kelapa parut goreng,Susu cap junjung,itu jak..:)..Bila dah dicampurkan semua tu..dia akan jadi lah seperti coklat kenyal..yang bleh dikunyah..:) lepas tu letak gi oven...dah panas..makanla..:)..

"Kuih MILO nie diperbuat daripada MILO (nama pun dah kuih MILO kan..),tak bleh VICO ka , NESCAFE ka..sebab dia takkan jadi kueh MILO dah..dia jadi Kueh VICO atau pun kueh NESCAFE sudah...................."


Tengok? nda susahkan buatnya? hahahaa...

Apa-apapun..OPS : KUEK MILO yang kami jalankan semalam berjalan dengan lancar dan telah berjaya.. Rasa pown sadap neh! :) hehee..Nah,kalau maw sangat rasa,hari raya ni...jemputla datang ke rumah yah :) Jangan malu-malu... :) Ok lah~ itu ja untuk blog kali ni...Nanti dekat nak lebaran aku bwat review sekali lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...