2 jam dan 45 minit ?

TAWAU...AKU PULANG!!!!!!!!

Sebenarnya semalaman aku nda dapat tidur disebabkan excited nak balik Tawau...bukan sengaja tak nak tido,tapi dah cuba..cuba..cuba..dan terus mencuba...akhirnya aku mengalah..mata ku terus tegar2 nya untuk berjaga..sehinggala pukul 6.00 pagi tadi,barulah mataku mengalah dan aku terlelap di bilik ku 003,KPZ..


"DING DONG.." handphone aku berbunyi... OMG! :0 message dari Naziah Mohammad masuk~ "cyg bgn...bgn..." (thanks bgunkan b..misz u..hehe..) aku tengok jam..adoyai~ dah pkul 11 :) Lantas aku bangun dan bersiap~ (menyempat check laptop sekejap..online lagi yah..) lepas mandi dah set semua~ barang dah pack... Awangku Din dan Amar datang jemput aku kat bilik~ nak pergi LCCT :)~ ahah~ Selamat Tinggal KPZ,UPM yang ku cintai! 2 minggu kita jumpa lagi! :)


"DING DONG.." handphone aku berbunyi... OMG! :0 message dari Naziah Mohammad masuk~ "cyg bgn...bgn..." (thanks bgunkan b..misz u..hehe..) aku tengok jam..adoyai~ dah pkul 11 :)



Tepat pukul 2.30 petang aku bertolak meninggalkan UPM menuju ke LCCT bersama Amar,Awang dan Zul yang akan menguruskan aku disana nanti..mengikut perancangan..Kami akan melalui lebuh raya Dengkil (nak elak tol..) hehee sampaila pada suatu simpang traffic light ~ betul2 kami pergi dengkil,simpang ke kanan (sepatutnya jalan terus ja..)tersesat seketika dan panik seketika..hehehe~ mujurla,kami kembali ke pangkuan jalan dan akhirnya pada pukul 3.40petang kami selamat sampai di LCCT :)


Setibanya aku di Terminal
LCC,kawan kak Suliah.. Abang Din pula menyambut aku di ruang Perlepasan Dalam Negeri :) Abang Din nie student gak kat UPSI~sama2 balik ke Tawau lah kiranya...Semangat ke-Tawau-an tu kan biar dimana,kalau dengar sak dari Tawau... anggota terus :) hehehe,nda kira bangsa,agama,pangkat,darjat semualah...aku jumpa kawan sedaerah aku gak si Emon~ ahhaha~ selamba sak kau ketawakan aku betongkat ya emon! jahat kau :) Heheh~ tp terima kasih sebab tolong aku check-in ar~ Selepas semua dah settle,Awang,Amar dan Zul beransur pulang... terima kasih atas bantuan kamu~ :) Aku balik dulu~ selepas nie kamu pulak~ :) Lepas dah confirm flight..urus kerusi roda pulak... Pada awalnya counter check in kata tak payah bayar..dengan tersenyum gembira jugak aku memakai kerusi roda itu :) (mak aku bagitau kena bayar....) Lepas dah settle..Aku , Din dan Emon berborak2 panjang mengenai pengalaman di IPT masing :)~ Kalau Tawau sudah bejumpa kan...tau2lah...:). Akhirnya..panggilan untuk flight MK 5156 dari Kuala Lumpur ke Tawau telah dipanggil untuk boarding...

Dalam kesibukan nak lalu pemeriksaan keselamatan polis tu... "kringgggggggggggggg...' phone berbunyi...
"Assalamualaikum..dimana sudah kau wen? sudah boarding..?" Terdengar suara mak aku yang bertanyakan apa sudah atau belum aku boarding... "Tengah boarding lah nie mak...nak lalu pemeriksaan keselamatan dulu..." Syukur alhamdulillah,tiada apa2 halangan sepanjang nak boarding..sehinggalah kami dapat duduk di ruang menunggu untuk naik ke kapal terbang... aku teringatkan...Naziah dekat labuan tentu dah berbuka :) tadaaaaaa..message dia sampai..:) Berbuka dulu eya...:) takper~ ok...nanti saya dah sampai saya msg awak erk.. :) balasku.... Akhirnya pukul 6.50 kami semua selamat naik ke kapal terbang dan berlepas.......... :) Terjadi lagi satu peristiwa yang agak lucu bagi aku......

Penumpang sebelah aku : Nak kurma?
Aku : Dah waktu berbuka ker nie? (jam di tangan masih menunjukkan pukul 7.10ptg)..
Penumpang sebelah aku : (dengan perasaan yakin) Dah..ambikla...
Aku : Terima kasih...(masih tak makan..simpan..penumpang sebelah dah minum dan mengunyah...)

DING DONG..

Pilot : Good Evening ladies and gentlemen,Im your Captainblalalaalalalalalala....... For muslim,right now we will inform you when will you be able to breaking your fasting , if we fly higher then the time for breaking fasting is late..blalalaa...

Penumpang sebelah aku : alamak...............!
Aku : takper..kan kita musafir......(dalam hati...hahahahahahaha)

Akhirnya pada pukul 9.10mlm aku selamat juga sampai ke daerah tercinta.....bertemu keluarga yang ku sayangi! TAWAU AKU SUDAH PULANG!!!!!!!!!!!!!! :)


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...