Bakti Siswa Kumpulan 32 - Cendekia Semenda -



"oh~ meriahnya hari sabtu dekat UPM ni kan.." kata Akim Torres sambil menjenguk keluar jendela MYvi kepunyaan Yana. "Meriahnya itu adalah disebabkan terpaksanya bangun jam 8 pagi...hehe" kataku selamba... Falique,Akram,Shu dan Yana hanya tersengih . Hari ini adalah hari sabtu dan merupakan hari ko-kurikulum untuk UPM (IPTA/S lain pun macam tu jugak la kalikan..).Tak banyak cerita sepanjang perjalanan ke kelas,disebabkan mata semua memang agak bengkak..haha.Setibanya di lokasi kejadian (Dewan Kuliah 6..) dimana kelas Bakti Siswa dijalankan..


kami melangkah masuk ke kelas, Falique merupakan Ketua Kumpulan bagi kelas Bakti Siswa dan Yana pula ada Timbalannya. Monat,Akram dan Syafiq pertama kali masuk ke kelas ni,yelah,minggu lalu kitorang pergi Kem Kaizen,Gunung Pulai,Johor tu.. dah lupa? baca kat sini.
Sedar tak sedar,OMK!~ 4 orang jer lelaki dalam kelas ni daripada 30 orang siswa/siswi -Monat,Syafiq,Akram dan Falique. 
Ah! ok~ straight to the point~ malas aku nak cerita panjang-panjang..(karang korang tak baca pulak..) :) overall,kelas tadi memang best,walau pun ni adalah pertama kali Monat masuk ke kelas BAKSIS (Bakti Siswa) ni , kelas ni memang "happening" dan "ceria" , aktiviti yang dijalankan pun memang PEMBELAJARAN BERTERUSAN lah katakan :) ,tentu Monaters tertanya , kelas BAKSIS ni kelas apa? ,ringkasnya BAKTI SISWA ni adalah kursus yang wajib di ambil oleh semua pelajar UPM sesi 2010/2011 , yang akan mengasah Kemahiran Insaniah seseorang siswa/siswi itu. Apa yang kami lakukan? banyak yang boleh kitorang lakukan , terutamnya program khidmat masyarakat , contohnya , melawat ke rumah orang tua , anak-anak yatim , gotong-royong , atau apa-apa sahaja program khidmat masyarakat.




Kumpulan kitorang ni,telah pun diberikan nama iaitu CENDEKIA SEMENDA yang bermaksud golongan cerdik pandai (betul ke ketua?) , dan dibimbing oleh KAK MUS yang amat sporting dan baik hati (ada can la Monat dapat markah extra ni..hahahha. Sepanjang kelas tadi,aktiviti yang paling menarik adalah bagaimana nak apungkan Paperclip dalam cawan yang berisi air tanpa sebarang benda yang menyokongnya,hah? bagaimana??? korang fikirla sendiri , Monat bagi tunjuk gambar jer ok! kitorang berjaya buat,takkan korang tak boleh kan?


Lagi satu game yang menarik,adalah Bagi + Ambik (rasanyalah..) bagi kasut ambik kasut...sapa2 dapat kasut busuk tu sabar jerla yah~ hehehe~ apa2pun,sorry tak dapat bagi detail sangat cerita BAKSIS kali ni,next time Monat buat yang mantap sikit...kawan-kawan baru...selamat berkenalan , dan buat geng-geng ITIK~ Donal Duck~ next class kita punya turn untuk handle majlis~ :)


p/s : Sapa kata BAKSIS kelas yang boring? Monat tak tahu korang ni manusia ker jin? hehehehehehe~ 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...