SOLACE - Satu projek Indipendent - "No Violence , We are educated Enough.." I feel dumb -





    Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia pada semua Monaters.Ok,kali ini Monat nak cerita tentang satu produksi yang Monat sertai baru-baru ini sahaja,semalam lah!.Ok,apa itu Solace? Solace adalah satu drama English dimana skripnya ditulis oleh saudara Andy Darrel Gomes , pada kali ini , sekali lagi Monat turut terlibat sama dalam pertandingan interkolej drama inggeris atau Intercollege English Drama fiesta 2011 yang di anjurkan buat julung-julung kalinya oleh Kolej Kedua , Universiti Putra Malaysia. Kenapa Monat katakan ini projek Indipendent? Kerana kesemua barisan pelakon dan krew malahan pengarah drama ini sendiri adalah pelajar junior tahun pertama dan sudah pastinya , Produksi Solace ini bergerak sendiri tanpa bantuan daripada mana-mana pihak - upss*



   Dengan kekuatan produksi yang besar kecil (tidak sampai 12 orang) , sebenarnya ramai , tapi ada yang bubuh nama dalam kertas tapi batang hidung langsung tak nampak *pheww - . Namun dengan bilangan yang kecil , tak semestinya kita harus berputus asa bukan? , itu bukan menjadi satu masalah untuk kita mengecapi kejayaan. Memandangkan pertandingan ini julung-julung kali diadakan , tambahan pula berbahasa Inggeris (sebab ini ke tak ramai sambutan..?) tak tahulah Monat nak cakap apa , apapun , Produksi Solace berjaya membawa anugerah Best Stage disamping menggondol tempat ke-tiga keseluruhan dalam pertandingan ini.

p/s : From my opinion , the drama is well stages , but sadly , their hire a poorly judges.. "No violence please , we are educated people.." , this is a stupid sentences to be heard in the DRAMA world - , we learn arts and we are language student , and we learn about drama and theatre too.. :) Dont talk to us like we are a bunch of school kids :) besides , this is UNIVERSITY drama , not some kindergarden drama which you would PREFER FAIRY TALES - peace yo! chow!

watch the full video here :

PART 1 - click HERE

PART 2 - click HERE


Synopsis -
Solace is about two brothers , Brian and Timmy whom had to grow up in a broken home, having cruel father that abuses their mother Angie every simple day. Richardson their father was never capable of getting his hands on his sons because their mother is always there to protect them.

Director - Andy Darrel Gomes

Casts :
Richardson - Andy Darrel Gomes
Brian - Afiq Sukor
Timmy - Atikah
The Mother - Farsana Salihia
Policeman - Ali Hassan

Crew :
Lighting - Mohd Faliq
Sound Technical - Mohd Najib
Props - Akram
- Din
- Yana
- Sayid
- Anod
- Eyla Fazila

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...