# INFO | Apa ada di dalam Ka'aba ?


  Untuk entri kali ini , aku kongsikan dengan pembaca semua , seperti persoalan di atas , apa yang ada di dalam kaaba ? Sebelum ini , aku tak pernah pun terfikir dan tahu apa yang ada di dalam Kaaba , nak tanya dengan para Haji atau Hajjah yang dah balik dari Umrah / Haji pun , mereka tak pernah masuk ke dalam Kaaba kan , teringat dengan satu video yang telah lama di muat naik ke dalam Youtube , yang menunjukkan keadaan di dalam Kaaba.Daripada video ini , alhamdulillah , kita bersyukur , walaupun belum pernah melihat Kaaba di depan mata , tetapi sekurang-kurangnya kita dah lihat apa yang ada di dalam Kaaba.

   Bayangkan datuk , nenek dan moyang kita dahulu mungkin langsung tidak pernah tahu dan lihat apa yang ada di dalam Kaaba , mungkin hanya mendengar cerita daripada mereka yang pernah melihat keadaan di dalam Kaaba. Banyak persoalan , mengenai bagaimana keadaan di dalamnya ? Apa yang ada di dalamnya ? Bagaiman bentuk di dalamnya ? semuanya terjawab dalam video ini. Untuk pengetahuan korang , hanya kerabat Diraja Saudi Arabia dan Staff nya sahaja yang dibenarkan masuk ke dalam Kaaba. Jadi , tanpa buang masa , cuba ushar video dekat bawah ni :


Bersempena dengan bulan Ramadhan ini , aku kongsikan semula video ini , hasil daripada , http://islamgreatreligion.wordpress.com.






Hmmm : Dah lihat macam mana keadaan di dalam Kaaba? Alhamdulillah , kita dapat melihat keadaan di dalamnya , kalau korang lihat video ni dekat youtube , aku tertarik dengan komen dari seorang saudara muslim ni : 


"We don't need the kaaba technically, otherwise we would have a replica of it in every mosque. It is not the building that matters, but rather the location has been ordained by God as a focal point, so that when Muslim pray, they face towards it in order to form rows of concentric circles spanning the globe, symbolising unity, and that worship of God is our main purpose, and forcing us to be in rows where there is no distinction between rich or poor etc. Kaaba just marks the location.."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...