Bila WEBSITE / BLOG ditafsirkan pada GRAPH!

Graph blog aku! mana taknyer lambat loading! haha!
Setiap hari, kita melihat puluhan website. Struktur website ini ditakrifkan dalam HTML, lingua franca untuk penerbitan maklumat di web. Kegunaan,"browser" anda adalah untuk membuat HTML sesuai dengan spesifikasi (sekurang-kurangnya). Korang boleh melihat kod di belakang website manapun dengan memilih "Lihat sumber" tab di suatu tempat di menu pelayar korang..

HTML terdiri dari tag yang disebut, seperti tag A untuk link, IMG tag untuk gambar dan sebagainya. Kerana tag yang bersarang di tag lain, mereka diatur secara hirarki, dan hirarki yang boleh diwakili sebagai grafik. Disini Monat kongsikan satu site yang telah menulis sebuah aplikasi kecil yang melakarkan visualisasi seperti graf, dan di sini adalah beberapa screenshot website yang Monat sering lawat...

cuba tengok site-site yang korang selalu lawat..banyak tak banyak rangkaian dia...hahaha!! nak try korang punya site graph sendiri? click sini 

1. Google.com
 Dah sekian lama Monat guna google untuk pelbagai benda dan tak pernah terniat nak guna lain.. kenapa? sebab utamanya..GOOGLE laju! tengokla graph dia..

 
Graph GOOGLE.com (88 tag jer!!)




2. YAHOO.com
 Yahoo pun masih tak dapat kalah Google dalam kelajuan search engine dia tau? hah~
yahoo.com punyer graph...serabut gak!

3. Facebook.com
Facebook punya graph yang korang selalu layari tu pun.. ringkas dan sebab tu Facebook pun laju jugak,walaupun banyak APPS..
Ringkas jer kan?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...