Got Nothing Against You - Kerana aku cuma penulis blog yang biasa.


Oh! Rajin sangat pula Monat update blog untuk hari ini..Atas sebab dan faktor tertentu kan?..Lagipun blog ni jugalah tempat Monat bercerita tentang hidup Monat kan , Monat cuma penulis blog yang biasa yang cuba menceritakan kisah hidupnya yang mungkin biasa juga,tetapi bagi orang lain tidak biasa. Dah berapa entry termasuk entry kali ni,Monat lebih banyak bercakap soal perasaan berbanding informatif seperti sebelum-sebelum ini.. Maafkan Monat,mungkin disebabkan terlalu banyak sangat kerja / assignment yang perlu Monat siapkan mengikut deadline yang telah diberi , Monat menjadi moody sedikit.

Terima kasih pada Monaters sekalian yang tetap memberikan sokongan pada blog Monat ni.Setiap bloggers tentu mempunyai agenda mereka sendiri di blog yang mereka tulis,ada yang berkongsi informatif,bercerita tentang diri dan kisah mereka , blog humour dan macam-macam lagi jenis blog yang korang telah jumpakan?... Tapi bagi blog Monat ni , satu yang Monat pegang , blog Monat ini adalah universal , dimana tunjangnya , Monat berkongsi pengalaman Monat di dalam blog ini...Tetapi...


Ketika kita berusaha untuk menyenangkan hati semua orang,tidak semua yang akan suka dengan apa yang kita lakukan , Monat suka dengan kata-kata Mack Zuckerberg dalam filem The Social Network , "You wont Get 500Million friends without making a few enemy.." , maksud yang agak mendalam dan jelas. Sedari awal Monat ber-blogging , banyak yang Monat pelajari mengenai etika dan juga cara ber-blogging yang betul , usaha Monat untuk TIDAK menjadikan blog ini blog FALSAMPAH.



Monat tak kisah kalau ada yang nak kutuk / cerita pasal peribadi Monat dekat blog dia , dan Monat katakan disini , Monat akan ambil itu sebagai pengajaran atas kesilapan Monat sendiri , kalau ada yang Monat buat salah dekat dia , Monat minta maaf dan harap dia maafkan , tapi untuk Monat membalas apa yang dilakukannya? Jauh sama sekali Monat akan bertindak begitu , blog ini Monat wujudkan bukan untuk Monat mencari lawan atau mencaci maki sesiapa , tetapi untuk berkongsi pengalaman. Monat tidak juga sama sekali SOK SUCI , tapi niat ikhlas dari hati , Monat minta maaf sekiranya ada yang menyakiti hati orang-orang tersebut.

Monat cuma seorang penulis blog yang biasa , yang cuba untuk berkongsi pengalaman Monat.Kita cuma manusia biasa yang mempunyai hati dan perasaan , dan bila namanya kita ini manusia , sudah tentu kita akan melakukan kesilapan dan kesalahan , sekali , dua mahupun tiga dan seterusnya , adalah tidak mustahil , kita belajar dari kesilapan. Bercakap mengenainya mungkin senang , tetapi percayalah , jika kita lebih berfikiran terbuka , apa yang akan datang pun , akan kita tolak dan dapat bertahan.

Monat tidak ada apa-apa untuk di-post balaskan terhadap entry kamu , cuma Monat memohon maaf sekiranya salah silap Monat itu masih tidak dapat dimaafkan , sekali lagi Monat memohon maaf. Peace.Wassalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...