Kursus Minor - bukan satu perkara mudah


Minggu ke - 11 Kuliah di sini , semua student sesi 2010 / 2011 sekarang sedang gundah gulanah , sakit otak nak fikir kursus Minor apa yang nak diambil untuk semester 3 nanti. Well , untuk adik-adik yang baru lepas ambil SPM , tahniah Monat ucapkan pada yang cemerlang gilang gemilang ye , dan pada yang tak dapat keputusan yang dihajati , takper , rezeki belajar dan masa depan tidak sepenuhnya bergantung pada kejayaan akademik.

Ok! berbalik pada cerita kursus Minor , Monat sendiri pusing *kapla fikir nak ambik kursus Minor apa untuk semester 3 nanti , kalau ikutkan hati , hati ini meronta-ronta agar masuk ke Minor Multimedia , tapi - haaaa , ni yang Monat nak cerita sikit , adik-adik yang dah dapat result tu , takda guna dahla kalau nak baca ni , tapi ni khas untuk adik2 yang akan ambil SPM tahun 2011 ni , tolonglah , **puhlizzz (mcm SheeqaTomato selalu ckp) , buat yang terbaik untuk SPM kamu , tak kira kamu masuk ke dalam bidang mana nanti , nak mohon apapun , keputusan SPM kamu akan di ambil kira. Siapa kata keputusan SPM tidak menentukan masa depan? ternyata korang silap , sampai bila-bila pun,keputusan SPM korang akan di ambil kira.


Even sekarang pun , walau dah amek level Degree , bila Monat nak mohon untuk ambil kursus Minor , dia tak mintak Sijil Kolej Komuniti , Sijil Poli , Diploma ,atau Asasi , tapi yang dia mintak adalah keputusan SPM korang (you see what I mean? , in the end , it all goes back to SPM no matter , you are in Degree or Dip) , so? yeah! SPM is important for your future! trust me! -

Ok! apapun , sekarang , Monat tengah fikir-fikirkan kos yang sesuai untuk Minor Monat - Oh! amat pusing sekali memikirkan hal ini , mana nak fikir tengah borang stay kolej , final xm yang semakin hampir , presentation week - fuh! tough week! tough week! 

Senarai kursus Minor yang ditawarkan untuk Bachelor Arts English Language (Linguistic)
Malay Language
English Language
Arabic
Mandarin
Malay Literature
Englsih Literature
Arabic Literature

Writting
Communication
Multimedia  
Economy
Environment
Management
Music
Hospitality and Recreation
Islamic Education

*agak2nya mana yang nak amik nie , ikut kata hati , memang nak masuk Multimedia , eish~ fuhh! mudah-mudahan takda halangan! Oyai! see ya fellas! Yang Monat pangkah kan tu adalah kursus yang telah full dan juga Monat tak nak ambik sbb dah ambik untuk subjek universiti -


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...