Korea = K-Pop , Malaysia = KariPOP - Ini kumpulan gay ?



Helo Monaters , kali ni nak cerita benda lain pulak , nak masuk cerita pasal muzik sikit , selama ni cerita pasal diri Monat , cerita gadget , cerita itu cerita ini , lama dah tak cerita pasal muzik kan , jadi kali ini Monat nak cerita tentang muzik. Ok! Sekarang , siapa yang meminati muzik K-Pop , sila angkat kaki kanan tangan kiri depakan.. haha! Alah , muzik KPop ni macam lagu-lagu 2PM , SuperJunior , Wonder Girl dan banyak-banyak lagi group dekat Korea yang sekarang ni jadi kegilaan aweks-aweks di Malaysia ni. Monat ni taklah ambik tahu sangat tentang KPop , KPop ni , sebab Monat tak minat dan tak juga membenci , layan macam tu sajalah , dah tu kalau dah tak minat kenapa nak buat entry pasal ni pulak? Ni lah yang Monat nak cerita ni....


Kalau di USA ada phone Blackberry , kita di Malaysia Blueberry dari CSL , kalau di Jepun ada Mitsubishi , disini kita ada Proton , kalau di Korea ada KPop , di Malaysia , kita pun ada iaitu KariPop! ok gurau!.



 



Kalau di Korea terkenal dengan kumpulan 2PM , TVXQ , SuperJunior dan yang lain-lainnya lagi tu , ini dia , kumpulan Korean Popos wanna be! 24:7. KPop Malaysia! wow!?! Bangga? Hebat? Kelainan? Jijik? Apa pendapat Monaters , Monat tak tahu , tapi ini adalah pandangan Monat sendiri. Monat bukan nak kutuk atau apa , cuma sekadar memberikan pandangan Monat sendiri , nak terima , bacalah entry ni , kalau tak nak , masih sempat lagi nak tekan tab X di penjuru sebelah kanan browser.

Kenapa Monat agak tak bersetuju dengan kumpulan ini? Nampak jelas dan ketara disitu , memang ini adalah klon daripada kumpulan SuperJunior (rasanya kan? Monat bukan fanatik KPop , tapi tahulah serba sedikit..) Tengok dari cara berpakaian dan genre muzik yang dibawakan nyatanya memang KPop. Tapi yang menjadi persoalannya , adakah muzik / lagu yang mereka nyanyikan nanti berbahasa Korea atau Melayu? Kalau berbahasa korea , muzik itu KPop yang celup lah jadinya , kerana muzik KPop dinyanyikan dalam bahasa Korea , dan sekiranya dinyanyikan dalam bahasa Korea pun , macam pakcik google selalu berkata "Serupa Tapi Tak Sama". Kalau dinyanyikan dalam bahasa Melayu lagilah teruk , bukan Monat menentang bahasa Monat sendiri , tapi ianya sudah tidak menjadi KPop ok , patutnya MPop.



Pose maut korang ni macam aku nak bagi penyepak..#
  
Lagi satu , bila tengok diorang tayang body macam ni,nampak macam tough lah sangat kan? Nasihat Monat , ini bukan norma budaya masyarakat kita , kalau nak buat macam ni , pergi jauh-jauh dari negara Monat (Malaysia) , mengaku rakyat negara lain. Dah macam Gay dah Monat tengok , dan sudah pasti dan tentu , masyarakat kita *sorry to say , tak sesweeiiii untuk berpakaian sebegini. Perlu sangatkah nak buat kelainan sampai nak tiru macam ni? tak bawa perubahan pun , malah orang tambah menyampah nak tengok *terutamanya Monat , sebab korang pakai macam gay lah!

Oh! Oh! Kalau korang ingat kumpulan lelaki saja , korang silap! Kalau kumpulan lelaki ada , mestilah kumpulan perempuan pun ada , Wonder Girls di Korea , di Malaysia? GULA GULA! *auwwauww , tengoklah sendiri , tak tau nak cakap apa lah dengan diorang ni. 


  

Apapun , Monat bukan membenci tanpa sebab , tapi Monat membantah dan tak setuju sangat dengan adanya kumpulan macam ni , dah teruk sangat ke industri muzik kita sampai keluarkan artis yang belum apa-apa lagi dah timbulkan kontroversi macam ni? Well , its all on you Monaters , this is just my opinion.. Adios! KPop is for Korean , and We can live with Irama Malaysia ok! I would more loveable to listen to Irama Malaysia than seeing my countrymen dress-up in a gay suite singing ntah apa-apa muzik ciplak.Peace yo!

#p/s : Deyyyy... itu badan pegi kasi gym bagi itu workout baru ada cantik la , ini badan macam tiang pun mau tayang ka? amma... lingkupla ini macam.. modal nak naik bukan dari tayang badan deyyy...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...