# Hari pertama di GYM - Workout.



          Hari ini dengan semangat membara , Monat dan member Monat , Khairul nama dia , memulakan sesi "workout" di Gym , Kompleks Sukan , Tawau. Bagi korang yang masih tak tahu , dekat Kompleks Sukan Tawau  ni , dah ada Gymnasium yang korang boleh pergi untuk jalankan "workout" korang. Bagi yang nak dapatkan bentuk badan tegap ka , slim ka , bak kata orang , "kaw2 punya shape la.." . Inilah masanya untuk korang buat "workout" bentuk badan korang.

     Bayaran sehari untuk "workout" di Gym ini adalah RM3. Tak mahal kan? , banyak alatan-alatan di Gym ini yang korang boleh gunakan sepuas hati untuk mendapatkan bentuk badan yang korang impikan tu , dan kalau tak tahu macam mana nak mula , jangan risau , abang-abang dekat Gym tu boleh jadi "instructor" korang. Bagi yang lelaki , takde hal untuk korang dapatkan "instructor" bagi bentukkan badan korang. Ikut jadual yang disediakan dan tahu peraturan dan biologi badan korang.


    Alamak aiii , ini adalah hari pertama Monat mula balik "workout" dekat Gym , dah berapa bulan dah tak pernah pergi Gym , rasanya kali terakhir Monat ke Gym dalam 3 bulan yang lalu.Itupun sewaktu di UPM dahulu. Terpanggil kembali untuk buat badan yang keding ni , sebab member Monat , Khairul dah ada "protein" body shape yang dia beli. Monat tumpangla sekaki untuk lakukan "workout" kan. Kebiasaannya , 1 minggu pertama adalah minggu sakit , sebab badan baru nak beradaptasi dengan beban yang korang akan tampung.

    Kenapa tetiba Monat nak buat badan pulak ni? Saja-saja , mengisi masa lapang cuti panjang semester ni , sekurang-kurangnya bila dah balik UPM nanti , takdela keding semacam kan. Lagi satu , Monat harap-harap dapatla sedikit sebanyak ikut shape badan si Jason Statham ni , idola la dia ni! Memang Monat suka tengok badan dia dalam filem-filem yang dia lakonkan.

  Jadi , apa korang tunggu lagi ? Nak jadi sihat bukannya susah kan , hah , tak hari-hari pergi Gym , atau tak pergi Gym pun bukannya penghalang untuk jadi sihat. Jogging , berjalan-jalan pun boleh dijadikan senaman. Wish me luck on my workout guys! :) Jumpa lagi , kita tengok dalam masa 2 bulan dari sekarang. Jason Monat ke Jason Statham.



Hmmm : Tangan rasa nak tercabut ja waktu taip entry ni , apakan daya , semangat nak update entry setiap hari begitu tebal . Tak apelah , tahan saja! :) 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...