# Harimau Malaya , Berikan Kami Kebanggaan. | Highlight Video Malaysia vs Singapore 2nd Leg (1 - 1) Agg. 6-4.

SEMANGAT SOKONGAN ITU YANG PENTING ! SALUT !
Credit : Osman Adnan
  "Prriiiitttt....!!!" Perlawanan dah pun tamat bagi pusingan kelayakan Piala Dunia Brazil 2014 , apa yang terjadi pada malam tadi , satu Malaysia dah tahu , dengan taktik lakonan pemain Singapura yang asyik nak cedera walau kena tiup angin , patut dah boleh menang Oscar Award , tapi itu taktik mereka kan , pemain kita bermain bermati-matian "AUMMM!!!" salut korang! , tapi pemain Singa celup bermain pura-pura mati pulak.Tak apa , jadikan ini sebagai satu batu loncatan untuk skuad kita lebih mantap pada cabaran akan datang. Review perlawanan pada kali ini tak perlulah aku nak hujah panjang-panjang , sebab setiap yang menyaksikan perlawanan ini pasti ada pandangan mereka sendiri.

 Secara keseluruhan , Khairul Fahmi aku anugerahkan sebagai MAN OF THE MATCH untuk perlawanan kali ini , cukup banyak cubaan yang diselamatkan oleh Khairul Fahmi dan menyelamatkan skuad kita. Kita masih lemah di barisan pertahanan dan betul jangkaan aku , ketiadaan Kapten pasukan , Safiq Rahim benar-benar dirasai , tiada jeneral di dalam padang yang dapat mengatur rentak permainan.Ahhh! Ini bukan penamat! Dalam masa kurang dari 2 bulan , skuad muda kita akan menempuh pusingan pertama Sukan Olimpik pada bulan September nanti. Perlu fokus dari sekarang , dan ini bukan penamat buat kita ! Semangat persaudaraan menyokong Harimau Malaya , dan dekat sini aku kongsikan video highlight daripada perlawanan semalam.

Sorak sama-sama walau bukan di Bukit Jalil !
 Aku dengan member dan family duduk layan match semalam dekat Restoran Warisan Ibu  , memang ramai dan layan tengok bola kalau dekat sini , memang semua dekat tempat ni mengharapkan Malaysia menang , bukan kami saja pun , seluruh rakyat Malaysia mengharapkan kemenangan pada perlawanan semalam , tapi nyatanya , kita masih mengekalkan status Stadium keramat kita tanpa rekod kalah , hanya seri. Aku tak peduli apa orang nak kata , walau bukan juara , nak kutuk atau apa , aku bangga aku sokong negara aku sendiri dan aku bangga sarung jersi Malaysia lepas ni.

 Macam biasalah , dalam setiap perlawanan , tak semua orang ada pandangan yang sama , tapi walau Malaysia kalah atau tak perform dengan baik , aku ada prinsip aku untuk sokong pasukan kesayangan aku , nak kutuk , caci , maki pemain skuad kita sendiri ?! Baik gunting I/C kau , pergi join pasukan Singapork tu. "Safee sali bodoh.." "Safee tamak lah..." Come on guys , kalau pun marah , jangan lah sampai nak kutuk player sendiri , panas jugak telinga aku dengar supporter skuad kita asyik salahkan pemain , bagi aku , pemain kita dah berusaha 90 minit , kerja keras , kalau macam tu , kau sajalah yang masuk ganti tempat diorang. Memang diakui  banyak kelemahan pada bahagian tengah dan pertahanan kita , tapi mereka dah cuba yang terbaik ok!

 Cuba ubah mentaliti dan terima kekalahan dan kelemahan skuad kita , jangan asyik nak blame dan caci maki player , tanpa penyokong siapa player ? tanpa player kau nak sokong siapa? . Aku tak peduli kita tak menang , tapi ini menandakan mutu bola sepak kita semakin baik , penyokong dah mula membanjiri stadium semula. SYABAS MALAYSIA! SYABAS PENYOKONG! KAU BERIKAN KAMI SEBUAH KEBANGGAAN! PURE MALAYSIAN! 100% TANPA IMPORT!


Credit : Ultras Malaya

Layan video highlight semalam , Video GOL & Video Khairul Fahmi yang terbaik :










Hmmm : Menang atau kalah , biasalah , kita terima , yang penting kita bukan menyokong waktu menang saja , waktu menang dialah yang paling bangga mengaku penyokong setia , tapi bila kalah , asyik nak caci maki pemain saja. Come on , hanya kita rakyat Malaysia , takkan penyokong Indonesia , Singapura , Thailand pulak yang nak sokong ? , SALUT ULTRAS MALAYA! EKOR SKUAD KITA!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...