# Manchester United - UNITED 2011 (Movie / Sub) | Download.


UNITED (2011) , wajib tengok movie ni kalau korang betul-betul true fans UNITED. Filem ni mengenai apa ? Baca ringkasan filem ni dekat bawah :

Ringkasan Movie :
"United is based on the true story of Manchester United's legendary "Busby Babes", the youngest side ever to win the Football League and the 1958 Munich Air Crash that claimed eight of the their number. The film draws on first-hand interviews with the survivors and their families to tell the inspirational story of a team and community overcoming terrible tragedy."

Hanya ada dua nama besar di Manchester United yang membawa kepada kejayaan Manchester United , iaitu Sir Matt Busby dan juga Sir Alex Ferguson. Zaman Matt Busby , merupakan zaman yang dipanggil "Busby Babes". Pada ketika inilah nama-nama seperti Bobby Charlton & Duncan Edwards naik.

Filem ni secara am-nya menceritakan peristiwa UNITED yang terlibat dalam tragedi MUNICH (Air Disaster) pada tahun 1958 , selepas terikat dalam perlawanan seri menentang Red Star Belgrade (Russia) dalam  European Champion League. Bagaimana UNITED bangkit selepas tragedi malang yang hampir melumpukan kelab terkenal di England itu dapat korang saksikan sendiri dalam filem ni.

UNITED (2011) Sneak Peek :

Jimmy Murphy (hadapan) , Bobby Charlton (belakang)
Sir Matt Busby & Jimmy Murphy
Nak download ? , link dekat bawah ni , selamat menonton ! :

BRrip United 2011 720p
Part 1 = UNITED 2011 | Part 1
Part 2 = UNITED 2011 | Part 2
Part 3 = UNITED 2011 | Part 3
Part 4 = UNITED 2011 | Part 4
Subtitle = UNITED 2011 |Subtitle (Malay)

Kesimpulannya , movie ni memang best , dan lebih-lebih lagi , kita tau lah apa yang terjadi selepas peristiwa MUNICH , macam mana MANCHESTER UNITED boleh dikenali seperti mereka pada hari ini. Quote paling femes dalam movie ni , bagi pandangan aku waktu Jimmy Murphy berjumpa dengan Board kelab yang mencadangkan untuk menutup Manchester United :

"What we are in the future , is how we react today.. that we are not vowed to tragedy..."


3 bulan selepas kejadian Munic , dengan keseluruhan pasukan yang baru , United berjaya sampai ke final F.A Cup 1958 , menentang Bolton tetapi tewas 2-0. Kelab yang besar (United) , dengan sejarah yang hitam. MANCHESTER UNITED.

Jam sempena memperingati tragedi MUNICH.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...